skrik o sömn

Åh vad mysigt, nu är snön tillbaka! *ironi* Idag blir en innesittardag för oss. Vi var o flängde så mycket i helgen och igår så nu blir vi hemma o kurerar ifrån förkylningen. Igår åkte vi iväg till thuns, först hämtade vi upp lilla mormor, som fast hon var stormföryld (vi har smittat både henne o annica) så ville hon följa me för att mysa med mig.. hihi Mamma gick omkring, helt salig och plockade på sig kläder, dock inte till henne utan bara till mig! Mormor o jag gick omkring o mös. Mormor bar upp mig o gick omkring med mig samidigt la hon kinden emot min kind o det älskar jag, de är så mysigt så jag trök min kind emot hennes o lekte med hennes hår o ansikte.. tack för mysstuden mormor, o bra att du tog mig för då kunde mamma shoppa i lugn o ro, mera till mig alltså :)

Här nedan ser ni vad vi köpte:




Min pyjamas.. HAJar ni vad tuff jag kommer vara?!


HAJar ni nu?

Här får mamma lite tid i ljuset så att säga, hon tjatar om att hon vill visa sitt fat, så här är det:


Typisk mammastil...

Nu har vi beställt ett badkar också! Jag har ett eget litet blått nu men jag växer så det knakar så mina päron har bestämmt sig för att köpa badkar, nice! :) kan ni förstå känslan av att jag tänder ljus, (mamma hjälper mig självklart, jag kan väl inte tända ljus heller!) häller i lite varm vatten (inte varmare än 37 säger BVC!) glider ner i badkaret, det är helt tyst, ingen mamma som gnäller, gnatar el pratar.. inga pussar o kittel.. bara lilla jag som njuter av ett bad.. nice! :) Jag tror inte det bara är jag som kommer bada, mamma o pappa har tjatat om badkar ändå sen jag flyttade hemifrån mitt gamla hus... (en tjock o go mage) hoppas badkaret kommer snart!



Inatt var en jobbig natt för mig o mamma, bägge skrek, bägge var trötta, bägge är förkylda o bägge är envisa, ingen orkade ge sig.. men tillslut.. gissa vem som vann!

JAG! Mamma har ju fått nån knäpp ide om att jag ska sova i min egna säng.. oki de kan jag kanske förstå, men varför ska jag sova i egen säng när hon o pappa sover i samma, är de inte taskigt? plus att hon inte vill att jag ska tutta på natten, jag förstår inte, hon verkar ha fått härdsmälta uppe i hjärnan.. klart jag ska tutta! Jag ska tutta när jag vill o jag ska sova i stora sängen!
Så i natt la mamma mig i min säng, jag skrek o skrek o trodde de var klart, nu får jag komma upp men sjutton va envis mamma var, jag fick aldrig komma upp :( hon började sjunga o klappa mig i rumpan o då var de kört.. jag somnade. MEN vaknade igen efter 30min o så höll vi på fram till 2-3 i natt och tillslut gav gamla mamma upp o lyfte över mig i stora sängen o gav mig tutte, pang, så sov jag.. de var väl inte så svårt. Tänk om vi gjort så från början, då hade ju mamma fått sova!

Sen framåt 5-6 så vaknade jag igen o nu ville hon inte ge mig nån tutte, jag skrek, hon skrek, jag hosta, hon hosta, hon var snorig, jag var snorig.. synd att jag inte kan snyta mig själv, mamma tog fram den där livsfarliga apparaten o sög ur min näsa.. jag hatar den! Då jäklar skrek jag men mamma var iskall, hon brydde sig inte! Men sen kände jag hennes varma armar om mig o pussar på kinderna, då visste jag att vi slutit fred, sen somnade vi helt utmattade o sov fram till 10.. mamma o jag älskar varann så mycket o vi är lika envisa så ibland låter de högre o mer än vad de eg är!

Pga detta sitter mamma o tittar på gungfötter till spjälsängen, så jag kan gungas in i sömn istället.. vad tror ni om det? De är så dyrt så vi vill vara säkra först på om de fungerar.. ska läsa lite mer på nätet om de..

http://www.babyland.se/new_article_list.aspx?Action=Search&SearchString=vyssan&SearchCriteria=1#

Nu vankas de gröt o frukost o massssssssa mys o gos!! puss puss till alla fina sötnosar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0