Ikea

Jaaha då får man underhålla sig själv dårå.. Mamma ligger i soffan o har värsta rethostan o huvudvärk efter att ha hostat hela natten. Hon ligger o ojar o har sig, åh jaa mamma.. de är jättejättesynd om dig... inte :) Mitt nya tidsfördriv är när jag får upp massa leksaker på bordet på min gåstol, jag drar ner alla i ett armdrag, jag bankar på bordet, mamma kommer och o lägger upp nya leksaker. Men nu när hon är såååååå sjuk *ironi* så orkar hon inte springa o plocka upp hela tiden, så hon har konstruerat denna istället. Jag sitter i gåstolen, med lite sne vridning på själva sittplatsen, leksaks lådan har hon ställt uppe i min babybjön gungstol... o ja.. här sitter jag och måste säga att detta är ju GENIALTISKT! Nu kan jag ju ha koll på alla mina leksaker, jag väljer ut mina favoriter och.. ja leker helt enkelt och gamla sjuka mamma ligger i soffan o slipper röra sig... alla glada :)



Jag har ju inte hunnit skriva på några dagar, vi tar en snabb resume:

Söndagen:
Vi vaknade runt kl 8, kollade på lite tv och myste, satte oss till rätta i köket för att käka frukost. Farmor ringde och sa att vi kunde komma redan nu. Vi skulle till IKEA i västerås. Grejjen var bara att pappa hade inte sagt till oss att vi skulle vara hos farmor kl 11. Så vi åt vår frukost i lugn o ro, klädde på oss, fixade bilen o tankade. Drog förbi icamaxi för att kolla en leksak till kusin Moa. Vi gick omkring där o strosade när pappa ringde o frågade var vi var. Jaa vi är på maxi, o han var hemma hos farmor. Då kom han på att han glömt säga vilken tid vi skulle vara där så vi fick packa in oss i bilen fort och dra. När vi kom fram hade farmor gjort sjömansbiff till de stora och jag fick banan! Det var första gången jag smakade på detta o.. njaa.. första tuggorna gick väl ganska bra, kanske för jag inte hade nått val utan fick snällt äta, men sen visade jag vem som bestämmde och då blev de ingen mer banan! hehe

Vi åkte till IKEA och de var sjukt mycke folk där, vi plockade ihop en hel vagn med ljus, gosedjur, servetter, blommor.. massa tantkrams. Pappa hittade en superläcker byrå till sovrummet som vi skulle köpa, synd bara att vi inte fick in den i bilen, vi hade köpt så mycket annat. Farmor köpte badrumsskåp och köksstolar bla men underdelen till badrummsskåpet var slut så den ska vi köpa till henne här i Uppsala. Efter att ha gått o dreglat nån timme på ikea var jag så törstig att mamma o jag gick ut i bilen för att äta lite, pappa o farmor fick snällt stå kvar i kön o betala. När vi tillslut kom hem till farmor igen bjöd hon på fika, hon hade gjort dumlekakor och de var så goda.. vi fick recepet så nu ska vi också göra såna och bjuda på! Alla om vill är välkommna hem hit och äta lite dumlekakor! :)

Innan vi kom hem åkte vi förbi IKEA i Uppsala, köpte vår byrå och grejjen till farmor. Vi kom hem, åt lite och satte oss lugnt o fint för att bygga ihop möbeln.. synd bara att vi satt där i 3 timmar!!! Jag var så less på att skruva och spika så jag spydde helt enkelt! Mamma fick ställa sig o skura, pappa skruva o jag bara satt där.. Vi tog en snabb dusch o pang ner i sängen o så sov vi redan vid 21.



Måndag:
Igår var en fixardag, mamma for runt som en yr höna o plockade, städade, dammade, möblerade om, fixade till maten. Meningen var att vi skulle ha tvättstuga mellan 16-19 men vi bestämmde oss för att överraska pappa, vi bokade tid på dagen istället så när han kom hem var all tvätt, tvättad o vikt, snacka om att han blev glad! :)
Ja sen diskade vi och lekte innan vi stöp i säng i dag igen.

Idag tisdag:
Vi har precis gjort upp planer med mormor att vi ska åka till Thuns, mamma ska köpa bodys och pyjamaser åt mig, jag växer så jag knappt har några kläder.. ni får se vad vi köper sen när vi kommer hem.. tills dess.. PUSSPUSS sötnosar!! ta hand om er, all kärlek ifrån oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0