Sjuk sjukare sjukast

Gomorgon sötnosar!

Oj jag har inte skrivit på ett par dagar för vi är helt däckade här hemma. Mamma har åkt på en dunderförkylning med feberfrossa, ont i halsen o snuvig. Jag har fått två sprutor, feber av de. Ont i tänderna och allmänt lite tjurig. Pappa vakna i natt o hade så ont i magen, misstänkt magsjuka :( MEN världen går inte under för de, vi är glada ändå, vi har ju varann!

Igår var jag och pappa hemma själva, mamma var ut på middag med jobbet. Det var också meningen att hon skulle med jobbkamraterna ut efter middagen också men hon var helt slut i kroppen. Jag har inte sovit på 2 nätter, vilket resulterar i att mamma inte heller sover + hennes förkylningen. Så igår innan hon åkte frös hon så mycket så hon bara skakade. De blev en kort stund hon var ute, men direkt när hon kom hem kröp vi ner i sängen och somnade innan lets dance ens slutat, skönt slapp vi se lets dance! :) Pappa och jag hade suttit o lekt hela kvällen när mamma var borta, de var superkul o få leka med pappa lite, man ledsnar ju rätt snabbt när man är hemma med samma päron varje dag, månad efter månad.

Idag ska vi åka i fira mammas mormor Lizzie som fyller år. Hon fyllde eg i onsdags men vi tar party nu istället, efter det drar vi till enkp, mamma ska in i en affär o shoppa lite (hoppas hon på iaf) sen hämtar vi upp farbror Peter som vi bjudit hem på middag. Handla ska vi också göra och så bara MÅSTE vi förbi farmor, vi har ju för fanken kvar julklappar här hemma till farmors katter!! Och så vill vi ju träffa farmor också.. förstås :)

Jo hörrni har ni hört.. mamma bjöd ju pappa på middag för att fira 3år tillsammans.. synd bara att pappa glömt bort det!!! :( Mamma o pappa åkte och käkade och fikade medan jag var hemma hos mormor o morfar o busade. Mamma sa att de gjorde inget, att pappa glömt bort dagen, men jag tror hon blev lite ledsen ändå.. men sa att pappa får väl bjuda tillbaka sen, fast dubbelt hahahah då blev mamma glad igen! :) Och du mormor, tack för att jag får vara hos er när mamma o pappa åker iväg! Du är en ängel av finaste guld!



Pappa har "klätt" ut mig till gangster...

Nu ska vi bara sova en liten stund sen göra oss klara för att åka iväg, men skriver senare ikväll! pusspuss

ps farmor vi kanske kommer förbi i morgon istället när vi ändå ska ses.. vi får se hur vi gör :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0