Mat, avkörning o fika

Goderafton mitt herrskap, o damskap!

Mamma o jag har just vaknat ifrån en liten "efter mat" sovstund.. vad mysigt det är, vi var nyduschade o nybadade, ätit gott o var proppmätta, sen gick vi in o la oss i stora sängen o somnade. Mamma skulle se "the hills" på mtv men jag tycker ju sånna tjej såpoperor är prutt såå jag gosade in mig i drömmarnas värld istället. (pappa satt vid datan o spelade spel vilket jag gärna också skulle ha gjort men ja om man nu får välja.. tutte el spel då blir de faktiskt tutte.. fast tjej såpoperan ingick i den dealen)


Har är jag.. alldeles nyvaken efter em luren...

Imorse drog vi iväg till affären och storhandlade och oj vad vi handla! Kylskåpet o frysen är proppfulla! Igår när vi svängde förbi hemma oss farmor så köpte hon tusen (nästan) barnmatsburkar till mig så nu är alla vi nöjda! Sen drog vi o våra lurviga iväg till mammas kusin Sandra, hon hade lite fika för hon fyllde år i fredags. Rosita o Sonny kom förbi också med vovven.. el.. MEGAvovve Agaton, men ingen leffe :( Aja.. får nog se honom nån annan gång, vi brukar ju ses när vi är hemma hos mormor och går till affären, då brukar han komma sladdandes i sin bil :)

Igår var en snurrig dag, det hände så mycket.. en resume kommer här. Vi gör dagen baklänges, igår kväll åkte vi upp till gränby för att köpa presenter till både Sandra och Robert (som fyller år på onsdag) och mamma kunde inte hålla sig utan köpte en tröja till mig, en kortärmad body med nallepuh/tigger.. här är en bild på den :)



På morgonen skulle vi åka till enkp, dels skulle mamma o pappa in i några affärer o dels skulle vi lämna skåpet vi köpte på ikea till farmor. När vi äntligen kom till farmor var hon inte hamma! Istället åkte vi o käkade, jag fick tugga på en gurkskiva o ja.. de var ju så där gott :) Just när vi högg in i maten ringde farmor o sa att hon var hemma, vi åt upp sen hämtades farmor, upp o handlade på icamaxi, sen skjusade vi hem farmor o åkte hem till oss själva. Farmor köpte en jättefintröja, ni får se sen när jag har den på mig. MEN nu till de som var det händelserika på dagen.. mamma körde nämligen av vägen, vi fastnade o hade ingenstans att ta vägen! 
 
Vi fick ta en omväg pga en olycka som hänt på stora vägen, det var bara det att omvägen var såååå fruktansvärt smal och hade stora snövallar på sidorna och eftersom de var sånna köer på stora vägen (för olyckan) tog alla den smala slingriga vägen. Vi åkte kanske 20min på den vägen, fick möte hela tiden, körde in emot kanten o släppte förbi, hann åka nån meter sen kom fler bilar.. vägen var glashal o så höll de på.. men tillslut såg vi målet, där.. om bara några meter var vi framme vid stora vägen, mamma kör in emot kanten, släpper förbi de mötande bilarna, gasar till, får en sladd o poof rakt ner i diket o snövallen, hela höger fram o motorhuven var under snö o bilen lutade så mycket, mamma trodde bilen skulle tippa så hon bara slet åt sig barnstolen med mig i o sen fick vi stå ute i minusgrader! Vi hade ju inte direkt tänkt fastna så vi hade inga varma kläder på oss. Flera bilar stannade o erbjöd sig hjälpa oss men ingen hade traktor och kunde dra upp oss.. vi fick 3 telefonnr till killar som hade trakor men ingen svarade.. till slut kom en bil som skulle hjälpa oss.. tyvärr dårå hade vi ingen bogserlina SUCK.. men han hittade en i sin bil!! MEN han hade ingen dragkrok el ögla... så tyvärr kunde han inte hjälpa oss. En stor jeep åkte förbi oss, och vi sa just... en sån stor bil skulle ha hjälpt oss o förstå vår glädje när han vände o kom tillbaka för att fråga om vi ville ha hjälp! JA TACK! :) Jag o mamma gick undan en bit medan de höll på.. de var så kallt o jag gallskrek, mamma sjöng o gungade o försökte lugna mig men att stå ute i 45minuter i minusgrader är ingen höjdare.. men då kommer en bil o parkerar bredvid oss, en gammal tant o man ropade att vi fick sitta i deras bil medan de höll på med vår! Kan ni tänka er vilka fina människor de finns?! Så mamma o jag fick värma oss i deras bil medan pappa o jeepkillen drog upp vår bil. Den kom upp galant och den fungerade så vi bugade o tackade allra bäst för hjälpen, sen drog vi iväg till enkp. Jag vet att ingen av de som stannade för att fråga oss om hjälp, el killarna som drog upp oss el tanten o mannen som stannade så vi fick värma oss läser detta men jag, mamma o pappa vill ändå tacka de ödmjukast, de har en extra stor fin guldstjärna i himlen! TACK TACK TACK

När vi fortsatte vår väg till enkp var mamma ganska så nervös, de var svinhalt ute, minsta broms så började bilen sladda.. så istället för 100kmh körde vi 70kmh haha men vi kom fram o vi kom hem, helskinnade :)

Nu ska vi leka o busa lite innan de är dags för sängen. PS idag å jag en halvburk med kyckling o grönsaker, fy farao så gott det är!! kan det vara de extra smöret mamma har i så jag ska bli en extra stor tjockis bäbis? hihi




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0